Blogitekstien tekijänoikeudet säilyvät allekirjoittaneella. Verkkomaailmassa toisten tekstien kopioiminen on erittäin helppoa, muttei kuitenkaan sallittua. Toisten blogikirjoituksia ei saa kopioida myöskään sellaisenaan vailla lähdeviitettä. Jos aijot linkittää tekstini tai blogini muille sivuille, niin ilmoitathan siitä etukäteen, jotta voin varmistua käyttötarkoituksesta. Pitäisin sitä hyvänä tapana.

lauantai 5. marraskuuta 2011

Marraskuun agendalla 5 kurssia, joista 2 tulee tentti

Sain juuri tehtyä enkusta tuon Critical Summaryn ja ei muuten ollut mikään helppo nakki, kun se oli 5 sivua pitkä.. Lisäksi tänään olen tehnyt tuon enkun jatkokurssin tehtäviä 3h eikä tuo "pharaprasing" ole mun vahvin alue puhumattakaan mistään "theses statement" - jutuista saatika niiden muokkaamisista oikeaan muotoon annetuista.

Tuo on vähän sellaista pilkun viilaamista ja vieläkin mulla on kolme kohtaa tekemättä yhdestä tehtävästä, mutta onneksi niitä voi mietiskellä vielä parisen päivää, että miten päin ne siihen laittaisi.

Sit sekin on aika jännä juttu, että tästä kurssista on kasassa nyt 3op ja mulle tulee vielä lisäksi ilmeisesti tästä jatkokurssista myös 3op, eli sitten mulla puuttuisi vielä 2 op siitä maisterin advance enkusta. Pitänee kysyä siltä maikalta, että voisko sen puuttuvat 2op sitten tehdä tähän samaan syssyyn, niin ei tarvitsi sitten enää myöhemmin käydä tuota puuttuvaa 2op enkkua. Kielikeskus ainakin nyt vahvisti mulle, että mä saan 4op suoraan käännettyä tästä tuohon kandiin ja niistä lopuista keskustellaan suoritusten jälkeen.

Olen tässä myös netistä tulostellut vanhoja tenttikysymyksiä tuohon perhe- ja perintöoikeuteen, joten niitä olen lueskellut ja on ollut aika yllättävää huomata, että samat kysymykset niissä toistuvat. Voisi melkein olla lukematta ko. tenttiin ja luottaa noihin kysymyksiin ;) No ei kai, pakko siihen on ollut lukea ja onneksi se tentti on vasta 21.11.Mä käyn tässä välissä tekemässä tuon oikeudellisen ratkaisutoiminnan tentin 11.11, vaikka alunperin mun piti se tehdä vasta 5.12. Pienenä kysymysmerkkinä on tuon oikeushistorian uusinta... kun siitä ei oo arvosanaa vielä paukahtanut mulle..! Hyvä kun itekään enää pysyy kärryillä, että mikä tentti on aina seuraavaksi, kun oon näitä joutunut pyörittelemään edestakaisin tuon etätenttimispaikan takia.

Kohta alkaa olla tämä syksy plakkarissa, joten viimeistään joulukuussa voikin tehdä jonkin sortin yhteenvedon tästä syksystä. En tosin olisi vuosi sitten uskonut, että tässä sitä vaan opiskellaan ;)

Marraskuun agendalla ovat seuraavat kurssit:

Englanti
Oikeudellinen ratkaisutoiminta
Ympäristöoikeuden perusteet
Perhe ja perintöoikeus
Rikosoikeuden ryhmätyö

Ja kävin muuten piruttain siellä avoimen moodlessa tsekkaamassa noita rikosoikeuden ryhmäjakoja, niin aakkosten mukaan oli laitettu.. Saapa nähdä, että minkälaisia tyyppejä omaan ryhmään on sattunut..toivottavasti hyvin motivoituneita, niin olisi helppoa tehdä sitä työtä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä asiallinen viesti.