Blogitekstien tekijänoikeudet säilyvät allekirjoittaneella. Verkkomaailmassa toisten tekstien kopioiminen on erittäin helppoa, muttei kuitenkaan sallittua. Toisten blogikirjoituksia ei saa kopioida myöskään sellaisenaan vailla lähdeviitettä. Jos aijot linkittää tekstini tai blogini muille sivuille, niin ilmoitathan siitä etukäteen, jotta voin varmistua käyttötarkoituksesta. Pitäisin sitä hyvänä tapana.

perjantai 19. elokuuta 2011

Tenttikysymykset eivät olleet menneet perille, prkl!

Ai kauheeta sentään! Meinasin saada tänään aamulla slaagin, kun soitin tuonne Helsingin Seudun Kesäyliopistolle ja varmistin, että ovatko mun tenttikysymykset saapuneet sinne perille maanantaita varten. Niin ne sanoivat, että eivät olleet vielä tulleet. Etätentin tekeminen on aina vähän riskaabelia, kun joutuu aina ite ensin järjestämään tuon paikan ja sitten maksamaan sen valvontamaksun ja lisäksi vielä huolehtia siitä, että ne tenttikysymykset ovat menneet sinne perille maanantain tenttiä varten.

Mä sitten soitin yliopistolle ja kysyin, että missäs mun tenttikysymykset ovat, niin se mamma sieltä vastasi, että ovat ne sinne muka lähettäneet ja mä sanoin, että juuri kun soitin sinne toiseen paikkaan, niin sanoivat, että eivät olleet tulleet heidän mailiin. No lupasivat lähettää ne kysymykset sinne uudestaan ja sitten sieltä toisesta paikasta soitetaan mulle, että ovatko ne tulleet sinne perille. Kauheeta säätämistä heti alkuunsa taas. Kai se on, kun syksy tulee, niin kaikki on ihan sekaisin taas joka paikassa, heh!

Jos ei pariin tuntiin mitään kuulu, niin joudun taas uudestaan aloittamaan tuon soittokierroksen. Onneks puhelinlaskut menevät työnantajan piikkiin! ;)

Mä olen valehtelematta lukenut jonkin verran huonosti tuohon finassin tenttiin, mua ei siis millään tavalla kiinnosta tuo finanssi, vaikka siellä onkin pari ihan kivaa kohtaa, mutta verotus ei oo mun juttu :D

Lisäksi joudun menemään huomenna töihin?! Kun meillä on siellä keissejä kesken, niin joutuu tekemään ylitöitä. Juuri, kun olin ajatellut, että voin viikonloppuna paukuttaa eli kerrata noita finanssin asioita ihan rauhassa. Ei auta taas muu, kuin ottaa kirja kainaloon ja olla tekevinään töitä huomenna ;) Kyllä se hätä aina keinot keksii, heh!

Niin ja se mun Lyyra-Isic-kortin tilauksen muuttaminen onnistui. Eli saan sen Isic-ominaisuuden siihen myös mukaan, jeee! ;)

Vielä pitää se läsnäolotodistus saada yliopistolta, niin saa puoleenhintaan nuo junamatkat :D Ja hei, tässähän on enää pari viikkoa aikaa siihen, kun "koulu" alkaa ;)

Osaatteko te jo kaiken maanantain tenttiä varten? :D

3 kommenttia:

  1. Kun katsoo tuota opintojakson kuvausta ja jaksoon liittyvää lainsäädäntöä, ei sen pitäisi olla hyvin vaativa. Kyse on kuitenkin perusteista ja ainakin itselle kaikki muu paitsi elinkeinoverotus ja maatilatalouden verotus on tuttua ennestään, onhan tässä veroja makseltu jo kohta 20 vuotta. Luotan siihen, että kyse on perusteita ja niistä KESKEISISTÄ asioista.
    On tässä vielä tekemistä ja lukemista itselläkin maanantain tenttiin, jonne siis suuntaan minäkin työpäivän päätteeksi. Tsemppiä lukemiseen ja mukavaa viikonloppua, vaikkakin töiden merkeissä! Mä suosittelen sen luentorungon kertailemista ennen tenttiä, musta siinä on aika hyvin tiivistetty se asia.
    Mut mun pitää nyt ruveta vääntämään niitä lakitekstejä läpi :/

    VastaaPoista
  2. Huhuh! Nyt tuli kuittaus sieltä, että ne kysymykset olivat sinne tulleet. Kauheeta säätämistä, heh! :D

    Mä oon taas kuullut, että tuosta finanssista porukka on vetänyt ihan huolella niitä ykkösiä ja kakkosia, joten mä en luota kauheesti siihen, että siellä on sellaisia tavanomaisia kysymyksiä, koska esim. tuo insolvenssin tentti piti olla helppo ja siellä vaadittiin lakipykälien ja säädösten ulkoaosaamista sana sanalta.

    Olisihan se tietenkin mukavaa, jos tämä olisi helppo tentti, mutta sen näkee sitten maanantaina, että millainen se on. Mähän olen kertaalleen jo vahingosta viisastunut, niin otan varman päälle! :)

    Mukavaa ja lukurikasta viikonloppua sinullekin! Ja tuu sitten kertomaan, että miten sulla meni tuo tentti :D

    VastaaPoista
  3. Hei!
    Minä suorittelen ihan muita opintoja avoimessa ja sama ongelma oli tenttikysymysten kanssa. Itä-Suomen yliopistosta olivat laittaneet kysymykset sellaisen hlön meiliin joka onkin lomalla..eli melkoista sähläystä. Samanlaista puhelinrumbaa siis täälläkin. Onnea tenttiin! Itsekin siis olen samassa paikassa mutta eriaineessa :)

    VastaaPoista

Jätä asiallinen viesti.